Ako správne reklamovať

Prvý krok ...

Pre úspešné prijatie reklamácie je potrebné vedieť niektoré údaje ako je výrobné číslo (SN/PN), číslo faktúry, či dodacieho listu. 

Odoslanie vadného tovaru
Reklamovaný tovar môžete spolu s faktúrou/dodacím listom priniesť na našu predajňu alebo ho zasielajte na adresu:

ANAFRA s.r.o.
REKLAMACE
5. května 63
140 00 Praha 4


Reklamačné oddelenie ANAFRA s.r.o.

Tu nájdete najčastejšie dotazy

Čo potrebujem k reklamácii tovaru?

  • Nákupný doklad alebo jeho kópiu (faktúra alebo predajka, nie informácie o zákazke!)
  • kontaktné údaje zákazníka, popis kazu atď. 
  • vadný tovar vrátane všetkých jeho súčastí v adekvátnom obale (antistatické vrecúško, mäkké výplne atď.) 

    Ako dlho bude reklamácia trvať?
    V prípade zistenia vady bezprostredne po nákupe bude u väčšiny tovaru toto vymenené na počkanie. Ostatný tovar bude testovaný a opravený (resp. vymenený) v čo najkratšej lehote na základe rozhodnutia reklamačného technika.

    Mnou zostavené PC nepracuje správne
    V prípade nákupu jednotlivých komponentov sa predpokladá zákazníkova znalosť problematiky hardvér a softvér, tzn. zákazník reklamuje iba vadné komponenty (nie celé PC). Neoprávnené reklamácie budú účtované podľa platného cenníku.

    Vrátenie tovaru do 14 dní
    ANAFRA s.r.o. svojim zákazníkom poskytuje v súlade s § 53, odst. 7 a § 54 občianskeho zákonníka ochrannú lehotu 14 dní na vrátenie tovaru bez udania dôvodu (tzv. MoneyBack) . 

    „Zákazník má právo bez udania dôvodu vrátiť do 14-ti dní od prijatia zásielky všetok tovar zo sortimentu obchodu www.smicro.cz

    Pokiaľ zistíte bezprostredne po prijatí tovaru z nášho obchodu, že vám nevyhovuje, máte možnosť ho bez udania dôvodu vrátiť. Peniaze vám budú v súlade s ustanovením § 53 odst. 10 občianskeho zákonníku zaslané späť, a to bankovým prevodom alebo zloženkou najneskoršie do 30 dní. 

    Podmienky pre vrátenie peňazí
    1. Tovar musí byť neporušený v originálnom obale tak, aby mohol byť ďalej ponúkaný zákazníkom.
    2. Zákazník musí zásielku odoslať do 14 dní po prijatí tovaru.
    3. Vraciame vám iba peniaze za tovar, nie poštovné a balné. Vo zvláštnych prípadoch môže byť cena vráteného tovaru znížená o náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru v prípade odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy (viď. nasledujúci odstavec).
    4. Tovar musí byť zaslaný iba bežnou balíkovou poštou, zásielky dobierkou nebudú prijaté.
    5. V prípade softvéru s obsahom autorského diela nesmie byť tovar vôbec otvorený. Jedná sa najmä o softvér.

    Náhrada nákladov v prípade odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy
    V súladu s ustanovením § 53 odst. 10 občianskeho zákonníku, ktorý uvádza, že dodávateľ má pri odstúpení spotrebiteľa od zmluvy právo na náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s vrátením tovaru, môže byť v takomto prípade zákazníkovi od vracanej ceny výrobku odpočítaná (započítaná) finančná čiastka vynaložených nákladov podľa nasledujúceho orientačného sadzobníku:
  • Otestovanie funkčnosti tovaru: 300,- Kč/hod bez DPH (podľa skutočného času potrebného na testovanie daného výrobku)
  • Vyčistenie tovaru: 100,- Kč/hod bez DPH (podľa skutočného času potrebného na vykonanie úkonu)
  • Nákup náhradného obalu: 50,- až 1000,- Kč bez DPH podľa skutočnej fakturácie obalu od dodávateľa, výrobcu (iba v prípade, že pôvodný obal bude vrátený silne poškodený alebo nebude vrátený s výrobkom vôbec) 
    Náhrada nákladov za otestovanie tovaru sa týka najmä tovaru elektronického a mechanického charakteru. Náhradu nákladov spojených s vyčistením tovaru a nákupom náhradného obalu môže každý zákazník eliminovať svojím zodpovedným prístupom v rámci vrátenia kúpeného tovaru.